Starostwo Powiatowe w Augustowie wprowadza system zarządzania kolejką do załatwiania wszelkich spraw w Wydziale Komunikacji i Transportu. System kolejkowy ma zwiększyć komfort obsługi klientów.
Uruchomiony system pozwala na rezerwację wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu na trzy sposoby:
- poprzez pobranie biletu w biletomacie znajdującym się w strefie oczekiwania na parterze,
- przez Internet bezpośrednio pod linkiem: https://www.bezkolejki.eu/powiataugustowski
- przez aplikację mobilną QMS (kod aplikacji do pobrania w biletomacie po samodzielnym zainstalowaniu na urządzeniu Aplikacja mobilna umożliwi pobranie biletu bezpośrednio na urządzenie.
Pobranie biletu z automatu biletowego jest warunkiem załatwienia sprawy w wydziale. Bilet należy okazać pracownikowi przed obsługą. Interesanci bez biletu lub z biletami nieaktualnymi nie będą obsługiwani. Osoby, które przybyły zbyt późno lub przed zakończeniem pracy wydziału, mogą nie otrzymać biletu na dany dzień.
UWAGA: Jeden bilet – jedna sprawa !!!
Instrukcja pobrania biletu:
- Po przybyciu do budynku Starostwa należy pobrać bilet z automatu biletowego znajdującego się w strefie oczekiwania przy Wydziale Komunikacji.
- Na ekranie urządzenia palcem należy nacisnąć na odpowiedni przycisk reprezentujący interesującą Państwa kolejkę: rejestracja pojazdów i inne sprawy lub prawo jazdy, transport, OSK.
- Następnie należy wybrać charakter sprawy, z którą Państwo przyszli.
- Po chwili zostanie wydrukowany numer biletu, upoważniający do obsługi na właściwym stanowisku.
- Na bilecie znajdują się różne informacje: najważniejszy jest numer na podstawie którego zostaną Państwo wezwani do właściwego stanowiska.
- W strefie oczekiwania zostały umieszczone wyświetlacze, które wraz z informacją głosową przekażą Państwu informację o zaproszeniu do wybranego stanowiska obsługi.
Prosimy uważnie zapoznać się z rodzajami spraw przypisanymi do poszczególnych kolejek. W przypadku błędnego wybrania kolejki załatwienie właściwej sprawy może okazać się niemożliwe w danym dniu.
Kolejka R – Rejestracja pojazdów i inne sprawy obejmuje:
- Rejestracja pojazdów
- Odbiór stałego dowodu rejestracyjnego
- Zgłoszenie zbycia pojazdu/ wyrejestrowanie pojazdu
- Inne sprawy związane z rejestracją pojazdu: wydanie blankietu wtórnika dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych, dokonywanie odpowiednich adnotacji w dowodzie rejestracyjnym (GAZ, HAK, VAT, PIT, CIT), dokonywanie czasowego wycofania pojazdu z ruchu i przywracanie pojazdu do ruchu, zwracanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych i pozwoleń czasowych po ustaniu przyczyny ich zatrzymania, wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane w utraconym dokumencie (dowodzie rejestracyjnym);
Kolejka P – Prawo jazdy, transport, OSK
- Odbiór wyprodukowanego prawa jazdy
- Profil Kandydata na Kierowcę/ Profil Kierowcy Zawodowego/ Karta Kwalifikacji Kierowcy
- Sprawy związane ze zwrotem zatrzymanego prawa jazdy
- Zezwolenie na kierowanie Pojazdem Uprzywilejowanym
- Inne sprawy związane z prawem jazdy: wydanie wtórnika dokumentu prawa jazdy, przedłużenie ważności, wydanie międzynarodowego prawa jazdy, zmiana danych zawartych w dokumencie.
- Licencje/ zezwolenia/ zaświadczenia
- Ośrodki Szkolenia Kierowców/ Instruktorzy.
Wprowadzona zostanie możliwość zarezerwowania kolejki przez Internet. Prezentowana funkcja pozwoli mieszkańcom naszego powiatu z wyprzedzeniem zaplanować wizytę w Wydziale Komunikacji i Transportu na konkretny dzień i godzinę. Dokonując rejestracji internetowej prosimy o dokładne zapoznanie się z Regulaminem rezerwacji internetowej.
Kolejne udogodnienie to pobranie biletu za pomocą aplikacji mobilnej QMS, która musi wcześniej zostać pobrana na Państwa urządzenie. Aplikacja działa w zasięgu 100 metrów od budynku, w którym znajduje się biletomat.
Zarezerwowanie wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu jest możliwe tylko przez wymienione wyżej sposoby. W związku z powyższym nie ma możliwości umówienia wizyty telefonicznie oraz załatwienia sprawy bez pobrania biletu w biletomacie.
Regulamin w załączeniu: