Projekt pt. „Kompleksowy program rozwojowy Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego.
Okres realizacji projektu: od 01.07.2017 r. do 30.06.2019 r.
Lider: Stowarzyszenie Konsultingowo-Doradcze „Wrota Biznesu” z siedzibą w Białymstoku (15-453), ul. Nowy Świat 14 lok. 14
Partner: Powiat Augustowski
Realizator: Zespół Szkół Specjalnych w Augustowie
Skrócony opis projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie jakości i wzmocnienie atrakcyjności oferty edukacyjnej Zespołu Szkół Specjalnych w Augustowie poprzez realizację zadań projektowych ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych jak również indywidualizację pracy z uczniem niepełnosprawnym przeznaczonych dla 60 uczniów i uczennic i 20 nauczycieli ZSS.
W ramach projektu realizowane są następujące zadania: indywidualna praca z uczniem niepełnosprawnym, koło przyrodnicze – kreatywni podróżnicy, zajęcia stymulacji polisensorycznej, zajęcia logopedyczne, muzykoterapia, koło komputerowe, szkolenia nauczycieli, przeprowadzenie preorientacji zawodowej. W ramach wsparcia przewidziane są również wyjazdy edukacyjne zarówno dla uczniów, doposażenie w pomoce dydaktyczne, jak również wyposażenie TIK (w szczególności: pomoce dydaktyczne do zajęć, wyposażenie i oprogramowanie niezbędne do indywidualizacji pracy z uczniem niepełnosprawnym, wyposażenie sali komputerowej).
Wartość projektu: 357 430,00 zł
Wartość dofinansowania ogółem: 335 830,00 zł (93,96%), (w tym dofinansowanie ze środków UE, w ramach EFS: 303 815,50 zł)
– dofinansowanie Lidera: 260 830,00 zł
– dofinansowanie Zespołu Szkół Specjalnych: 96 600,00 zł
Wkład własny: 21 600,00 zł (6,04%) – wkład własny rzeczowy w postaci eksploatacji pomieszczeń w Zespole Szkół Specjalnych na potrzeby zajęć, w ramach zadania „Indywidualizacja pracy z uczniem niepełnosprawnym”