Wycieczka dla najlepszych uczniów

W dniach 17-19 czerwca 2024 r. odbyła się wspaniała wycieczka, na którą w ramach nagrody ufundowanej przez Powiat Augustowski wyjechała 40-osobowa grupa najzdolniejszych uczennic i uczniów augustowskich szkół ponadpodstawowych.

Celem tegorocznej wyprawy była kolebka astronomii – Toruń. Uczestnicy wyjazdu mieli okazję odkrywać urzekające piękno miasta, w którym urodził się Mikołaj Kopernik. Zasłuchani w opowieści przewodników – pasjonatów poznawaliśmy legendy, tradycje i bogatą historię tego założonego przez Krzyżaków grodu oraz podziwialiśmy gotycką architekturę Starówki i inne zabytki. Spojrzeliśmy na miasto także z innych perspektyw: z pokładu statku podczas rejsu po Wiśle oraz z tarasu widokowego na szczycie 40-metrowej wieży staromiejskiego Ratusza. Zachwycający widok!

Toruń, jak wiadomo, słynie z wypieku pierników, które są nie tylko słodką przekąską, ale stanowią nieodłączny element lokalnej kultury. Podczas wycieczki gościliśmy w Muzeum Toruńskiego Piernika, które przybliżyło nam dzieje tego wypieku od XIV do XXI wieku.

Gratką dla wielbicieli historii była wizyta w Forcie IV Twierdzy Toruń – znakomicie zachowanym obiekcie obronnym z końca XIX wieku, w którym podziemnymi tunelami pokonaliśmy trasę z części koszarowej do części bojowej.

Część edukacyjna wyjazdu obejmowała wizytę w Obserwatorium Astronomicznym Instytutu Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w podtoruńskich Piwnicach, gdzie poznawaliśmy sprzęty służące do badania kosmosu, widzieliśmy największy w Europie Środkowej radioteleskop, a także wzięliśmy udział w warsztatach z optyki.

Również kolejne zajęcia, tym razem w laboratorium na Wydziale Chemii UMK zachwyciły wszystkich, nawet najbardziej zagorzałych humanistów, i udowodniły, że nauka jest naprawdę fascynująca.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na chwilę na zamku w Golubiu-Dobrzyniu, zwiedziliśmy sale i komnaty tej średniowiecznej budowli oraz posłuchaliśmy opowieści
o tajemnicach, jakie kryje ten zamek.

Wszyscy wróciliśmy bogatsi o wiedzę, wspaniałe wspomnienia i niezapomniane emocje.

Najlepsi uczniowie szkół ponadpodstawowych na wycieczce w Toruniu w ramach nagrody ufundowanej przez Powiat Augustowski

Drukuj (otwiera nowe okno)