Szanowni Państwo!
Epidemia koronawirusa jest trudnym czasem dla nas wszystkich. Wiele branż przeżywa kryzys, wielu przedsiębiorców nie wie jak się odnaleźć w obecnych warunkach. Zdarzają się też niestety tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd. Z tym wszystkim mierzą się wszystkie instytucje konsumenckie i nieprzerwanie pomagają w rozwiązywaniu codziennych problemów konsumentów. Powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, Infolinia Konsumencka prowadzona przez Fundację Konsumentów czy prowadzone przez Stowarzyszenie Aquila, Stowarzyszenie Euro-Concret i Stowarzyszenie dla Powiatu Konsumenckie Centrum E-porad przeżywają obecnie prawdziwe oblężenie. Konsumenci zwracają się również do regionalnych ośrodków konsumenckich w ramach projektu dlakonsumenta.pl.
Mając na uwadze znaczne obciążenie instytucji konsumenckich w tym czasie, zachęcam Państwa do odwiedzenia stron umożliwiających konsumentom samodzielne znalezienie porady:
- Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php
- Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Stowarzyszenie Aquila https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2020/03/PYTANIA-I-ODPOWIEDZI.pdf
- Strona https://e-konsument.com/ – przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila narzędzie do automatycznego uzyskiwania porad konsumenckich w innychsprawach niż związane z koronawirusem
- Służę również pomocą pod numerem telefonu 87 643 96 95
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Augustowie – Dariusz Szkiłądź